Lördag

Datumet: 2007-12-22 Tiden: 16:48:53

Hej allesammans! Allt bra med er? Med mig är det helt okej, dock väldigt trött. Det tog oss samanlagt 7 timmar att åka från stockholm till Halmstad. Det gick att slumra till lite till och från, men radion dånade dessvärre ganska så högt i bakrunden :( Jag och syster skulle även kolla på The heartbreak kid (såg ju aldrig klart den förr) och vi kollade från början, men hann bara till mitten innan datorn dog. Hon hade glömt att ladda den under natten, tråkigt nog. Skriver en liten kort recenssion om filmen sen när jag sett hela.

Började tänka på en kompis idag, sådär från ingenstanns (ja mina tankar går lite som de vill) så jag skrev det till henne, trots att jag aldrig skriver sms till henne annars, och önskade henne en trevlig helg och god jul. Fick genast respons och det visade sig att hon blev himla glad över att jag hade skrivit till henne. När hon sa detta så blev jag glad av att ha gjort någon glad, och så satt jag där med god magkänsla.
Ibland krävs det inte alls mycket för att göra andra människor glada, trots att man kan få så himla mycket tillbaka. Att göra människor ledsna eller hämnas kräver däremot ofta en hel del energi, och hur länge håller sig egentligen den "goda känslan"? Inte länge alls, är min uppfattning.

Så skicka iväg ett meddelande till någon som inte förväntar sig det :) det är mitt tips för dagen. Jag är säker på att du kommer lyckas få någons tillvaro att lysa upp :)

Ha en bra dag allesammans, och se till att njuta riktigt ordentligt :)

Ps: Ska försöka hålla uppdateringen igång trots att jag inte är hemma i Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Jag håller på med en liten undersökning, och skulle bli jätteglad om du hade lust att svara på en fråga. Frågan är: Hur firar du jul?

2007-12-22 @ 17:08:01
URL: http://accordingtosandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0