Måndag

Datumet: 2007-12-17 Tiden: 18:11:56

Sista veckan innan jullovet, och det känns ju ganska så mycket härligt :) haha, håller ni inte med? Idag har jag haft en ganska så onödig dag i skolan, första timmen så hade vi seminarium att arbete med på lektionen, vilka man lätt kan göra hemma. Andra och tredje lektionen kollade vi på romeo and juliet från 1987 på engelska utan text! Jag brukar faktiskt inte ha något emot att ha utan text, men jag förstod mig fan inte på 80 talets poetiska formet, absolut ej. Ni vet filmer med svärdkrig? Ibland kan man i dessa filmer bli förvirrad över vilka som tillhör vilka, i denna film blev jag om möjligt mer förrvirrad, pga språket, så då kanske ni förstår. Detta var alltså enligt mig en ganska misslyckad film.
Sista lektionen var matte, men där var det bara jag och en annan tjej som skulle ha samtal med läraren om resultaten från nationella. Efter 45 minuter av syssellöshet så sa jag till min lärare att jag inte orkade vänta längre, så fick mitt samtal på onsdag istället. Shysst att man fick veta det innan liksom!
Men tydligen så ska hon iaf gå och fastställa våra slutbetyg nu, jag fick MVG :), det är iaf vad hon säger. Så jag är himla glad faktiskt, tredje mvg i mattematik, denna gång var det matte C, fråga mig inte hur! Fick även reda på att jag fick 67/70 poäng på historia provet som jag hade förra veckan om ni mins? Det känns verkligen såhär i efterhand att allt plugg var värt det.

Nene, nu ska jag snart ut och powerwalka med tjejkompisen :) Ska bli skönt att vara ute att röra på sig också, att inte hela tiden vara inne.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0