Söndag

Datumet: 2007-12-16 Tiden: 17:08:30

Idag är det söndag, men även tredje advent :) Tänk vad snabbt tiden går fram! Vaknade imorse av att mamma smög in för att kolla om jag var vaken. Det var jag inte (tror jag iaf) men vaknade av hennes låga viskning. Så jag gick upp och åt frukost med henne och hennes vännina. Därefter lovade jag att följa med till Willys så det han inte bli något inlägg här dessvärre, tiden var tajt.
Direkt efter willys var det bara hem och packa ner dansskor och vattenflaska sen var det ut och åka igen! Hade ofantligt ont i ryggen när jag vaknade, och fick sedan reda på att jag inte var ensam om detta då det visade sig vara gårdagens dans som orsakat träningsvärk. Men det var en helvettes träningsvärk kan jag lova! Men iaf så körde jag igenom hela passet och såg till att stretcha ordentligt efteråt. En tanke slog mig dock på vägen hem "hade jag stretchat ordentligt efter varje danspass dessa år, hade jag varit jätte vig idag!" måste säga att det känns förjävligt. Visst har man stretchat, men inte så pass seriöst som man kanske skulle ha gjort. Men idag är ju början på resten av mitt liv, så då kan det  väl bli en början för sådant med :) Reslutat har det ju blivit, men vill bli spagettiwoman! haha.

Idag när jag väntade på min vän idag för att ta tåget tillsammans med henne så var hon försenad (som vanligt, haha) vilket resulterade i att jag fick vänta ytterligare ett tåg. Under denna väntan kommer en dam ner på perrongen.

Damen : Missade jag tåget?
Jag : Ah, den gick precis.
Damen : Jo ja sa det till han däruppe, men han vägrade behålla min fem krona. Så jag tjatade på honom att han bara skulle behålla den och då sa han att det skulle bli fel i kassa systemet, men då sa jag att han kunde behålla den själv. Jag köper ju sån där 95 kronors remsa och betalade med en hundralapp. Iaf så lämnade jag hundralappen till slut och tog min remsa, men då hann jag ju inte iaf!

Det visade sig att hon skulle posta julpost och var tvungen att åka några stationer för att göra detta då brevlådan hon använde redan hade blivit tömd. Iaf stod vi och pratade ända tills då tåget började rulla in på perrongen. Hon var en himla gullig dam faktiskt :) Vi började prata julklappar och julpynt och tydligen så skulle hon fira jul med barnbarnen uppe i Åre.
Haha, jadu man kan lära sig mycket om gamla damers vardag genom att stöta ihop med dem i någon minut. Speciellt de som är glada och frammåt! Jag gillar dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0