Tar pluggandet någonsin slut?

Datumet: 2007-12-10 Tiden: 21:50:56

Snart är jullovet här men trots det har jag idag setat i nästan 3 timmar framför datorn och pluggat inför ett historia prov som jag har denna onsdag. Men men, med de betygen jag vill uppnå så får man ju offra endel. Vill ju komma in på, som det ser ut just nu, juristlinjen på univeristet. Dock ska jag dessförrinnan nog läsa till coach i personlig utveckling :) Planer finns det gott om!

Igår var, tråkigt nog, sista dagen på baletten för denna termin. Vi började klassen som vanligt men avslutade med att se en film med inspelningar från bland annat balettuppsättningarna: Romeo och Julia, Nötknäckaren och Svansjön.
Innan jag började baletten hade jag säkert tyckt att det de gjorde på sen såg enkelt ut. Igår när jag såg det satt jag med en beundrande blick och skådade människor med en otrolig kontroll över varje muskel i kroppen.
Balett har, jämfört med andra danser jag dansat, väldigt enkla korregrafier, det är däremot så mycket mer som ska vare tekniskt korrekt! Utåtvridning, spända knä, ner med rumpa, ner med axlar, lång nacke, in med magen, upp med bröstkorgen.. men inte så pass mycket att den lämnar magmusklerna! Haha, jadu det är en himla del att tänka på. Men till nästa termin ska jag tillbaka igen!

Nu rinner tiden dock iväg och jag är alldels för trött för att hålla mig vaken långt över klockan tio! Det är det som blir reslutatet när man går upp klockan sex om morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0