Tisdagen

Datumet: 2007-12-11 Tiden: 13:34:19

Idag har jag haft en riktigt skön skoldag, endast två lektioner. Det började med gympa, lite teori sedan gym, och därefter har jag haft etik&livsfrågor lektion. Jag verkligen älskar etik lektionen! Det är ett av mina extra val och jag är så nöjd att jag valde den. För ca 2 veckor sen var vi på en teateruppsättning som heter kallare än här. Den var bra faktiskt. Iaf så skulle vi diskutera om denna idag och då ingick även frågan "hur ser du på döden?" Själv tycker jag inte om att prata om döden. Det ger mig kalla kårar längs ryggen. Jag är helt enkelt rädd för att dö, men ändå vet jag att så länge man är rädd för att förlora det man har, kan man aldrig riktigt njuta av att man har de, så jag försöker verkligen övervinna den känslan och hoppas på att själen kommer någon annan stanns!

Nog om seriöst prat. Idag fick denna fina väska följa med mig hem. Måste dock erkänna att de blev ett riktigt spontanköp. Har egentligen inte pengar till att shoppa just nu då massa julklappar måste köpas, men jag kunde helt enkelt inte låta bli!


394651-6

Snart ska jag börja plugga, som vanligt, inför provet imorgon och även göra lite uppgifter från etiken. Vid 4 ska jag jobba så det gäller att orka plugga rejält nu när jag kan. Kommer dock hem vid halv 7 men då ska de ätas och fixas så måste ta varje tillfälle i akt!

Btw, har ni läst om dödshjälp i tidningen? Att de tycker att de borde vara ett alternativ här i sverige? Om de nu ska införas så borde det vara svårt att få det att gå igenom. Jag menar så att det verkligen är människor som LIDER, och inte känner att de orkar längre. T ex cancersjuka med otroliga smärtor. Men jag vet inte, är fortfarande lite kluven. Vad anser ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0