Väntan

Datumet: 2007-12-24 Tiden: 11:12:38

Nu är frukosten avklarad och jag är påklädd och sminkad för dagen. Nu är det bara att vänta. Vänta in gästerna, kalle anka, maten och paketen.  Men väntan är ju en stor del av julafton trots allt. Skulle vara ganska så tråkigt om man bara rusade igenom det hela, då skulle ju dagen vara slut innan den ens har börjat.
Ingen snö finns det heller, som beräknat, hur ser de ut hos er? någon snö?
Skulle det inte vara otroligt mysigt att åka pulka eller sjärtlapp idag :) sen ramla in i stora snöhögar och vara frussen och fötter och kinder när man tillslut går in till värmen igen! Drömma sig bort funkar ju alltid.
Men julen kommer bli himla mysig ändå, det känner jag på mig. Det är ju trots allt bara julafton en dag om året så då ska man ju passa på att njuta av den. Iförsej är alla dagar bara en gång om året.. morgondagen också. SÅ då kan man ju njuta hela tiden :)
Skrev en "berättelse" om julafton när jag gick i 9:an.. Önska jag hade den så jag kunde lägga upp den här. Den bör väcka julkänslan hos de allra flesta som inte uppnått den än :D hehe.

Nu ska jag fortsätta denna eviga väntan, men kanske slänger in ett inlägg senare när dagen har svischat förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0