And soon there will only be 3

Datumet: 2008-08-02 Tiden: 21:46:44

Japp, det stämmer. Visst är vi tre här hemma lite till och från, när lillebror är hos far sin, och visst är det ofta som någon är borta på andra upptåg vilket också minskar antalet familjemedlemmar i hemmet. Men nu kommer vi vara mer eller mindre alltid som max 3 personer. Det är nämligen som så att syster min ska flytta hemifrån.

Det är väl med blandade känslor som jag kommer hjälpa henne att packa ner hennes grejer. Jag kommer känna mig lycklig för hennes skull - hon har hittat en kille som hon verkar tokförälskad i och som hon nu ska få bo tillsammans med. Men samtidigt kommer det kännas tomt. Vi har trots allt bott ihop i alla mina 18 år. Visst har det funnits tillfällen då jag önskat mig detta tidigare, men vi är ju syskon så vad annat kan man ha förväntat sig?

Nu är det iaf snart dags. Vår relation har dock vuxit sig starkare under senare tid och kanske är det en kombination av både mognad och saknad. En fortsatt kombination av det tidigarenämnda kanske bara stärker relationen ännu mer? Kommer iaf se fram emot de där fika stunderna vi förmodligen kommer ta för att catcha upp lite förlorad tid och de stunder då hon kommer förbi hem och hälsar på. Kommer nog också bli fler samtal mellan oss på telefon - sånt har ju inte varit så aktuellt tidigare.

Får det kanske att låta som om hon flyttar till månen, när det i själva verket är minnst en halvtimma härifrån, haha. Men är helt enkelt inte van med sådant här.

Hur som helst så vet jag att allt kommer bli bra.
Min syster är rätt grym på att se till att det alltid blir så i slutändan.
Min fina fina syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0