och så det där med att äta..

Datumet: 2008-03-02 Tiden: 12:27:12

Jaa.. hmm. Ännu har detta ämne inte blivit jätte aktuellt i denna blogg, dock är det ett väldigt aktuellt ämne i mitt liv.

Att äta vad som helst, när som helst, funkar inte för mig. Jag har liksom alla dessa regler som jag lever efter när det gäller maten. Ett exempel på det är svullodagen, vilket är den enda dagen jag får äta sådant som klassas som "onyttigt". Människor blir ibland chockade när jag berättar att sist jag åt en pizza var för cirka 3 år sen (om inte mer). För mig är det dock inget konstigt. Jag "slutade" med onyttgheter för flera år sedan, och har sen dess levt efter massa olika typer av "relger". Det känns helt enkelt inte normalt för mig att beställa hem en pizza, även om jag enligt mig får det.

Sammanfattning på vad jag, i regel, gör:
Äter inte pizza
Äter inte pommes
Äter inte på hamburgarrestauranger
Undviker såser
Har "svullodagar"
Äter fullkornsprodukter
Gröt och äggvitor till frukost
Begränsar antalet koppar te per dag ( ca 2, absolut max 3.)
Begränsar antalet café latte per vecka till max 2
Äter inte måltider utan protein
Röker inte
Dricker inte

Jag lär komma på fler saker, men de lär väl duga så länge.
När jag pratar om detta framför människor så får jag ofta reaktioner som "lev livet". Kan ifs förstå denna reaktion, men detta är alltså mitt sätt att leva livet.
Har även fått reaktioner om att jag skulle ha "ätstörningar" för att jag inte äter som människor i min omgivning. Detta kan störa mig en hel del då det absolut inte handlar om ätstörningar. Jag äter bra och tränar mycket för min och min hälsas skull.

Ja det var väl lite kortfattat sådär. Anledningen till detta inlägg är att jag från och med nu kommer skriva ner utmaningar och mål inom detta område. :) bara så ni vet.


Kommentarer
Postat av: Kimpa

Good for you! Folk som fäller negativa kommentarer är bara avundsjuka på att du verkligen klarar av motståndet helt enkelt! Jag är i alla fall imponerad! =)

2008-03-02 @ 15:05:41
URL: http://pumpelumpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0