Tankar

Datumet: 2007-12-30 Tiden: 23:17:06

Ja nu sitter jag här och försöker fullfölja min "mission stanna uppe på nyår". Ganska tråkigt faktiskt, men jag vill inte vara den som somnar först denna gång! Så tänkte skriva lite för att hålla tiden igång.

Tänkte på en grej som jag faktiskt tycker funkar himla bra. Det är bara en tanke, men en tanke som kan förändra ens sätt att se på människor ganska radikalt : "Jag gör inte detta för att vara elak mot dig, utan för att vara snäll mot mig själv".
Ofta när människor gör saker (kan inte säga alla, men kan lova att det är en hel del) som sårar andra, så gör de dessa saker väldigt sällan för att just såra någon. utan för att göra det som känns bäst för en själv. Sen finns de vissa idioter, men de tycker jag vi ska strunta i!
Faktum är att det är mycket lättare att bli arg på någon när den gör något som man tror att den gör för att vara "elak". T ex om en vän kanske nekar en något som man har planerat för att stanna hemma. Man kan välja att bli flyförbannad för att man känner sig sviken, eller så kan man vara glad för det faktum att man kan vara säker på att när ens vän träffar en, så gör den det för att den verkligen vill.
Ibland finns det helt enkelt säkert saker som man man tex har lovat, men tillslut känns fel, då måste man ju kunna få säga ifrån, enligt min mening iaf. Men sen finns det ju gränser om hur långt man kan ta det enligt min mening, men då gäller det bara att sätta upp dem och vara tydlig med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0