Nyheterna

Datumet: 2008-02-25 Tiden: 20:19:42

Var det någon som såg på nyheterna igår kväll i filmpausen?!

Får fortfarande bilder i huvudet av de får som visades framför mig på tv rutan. Och så de tjöt :( Nej fy! Känsliga tittare varnas.
Och anledningen till denna tortyr är att förhindra att larver lägger ägg i djurens päls. Så av en sådan anledning ska det tydligen vara okej att flå lammets bakdel utan bedövning?!  Jag tycker inte ens att det vore okej om det var med bedövning för det där lär ju svida i veckor. Och minns jag rätt så pratar de om en förbättring till 2010. Hur svårt kan det vara att sluta?! Fy och usch säger jag bara.

De gör alltså detta för klädindustrin. Är det inte hemskt? Tyck till!

Kommentarer
Postat av: Kimpa

Blä.. =(

2008-02-25 @ 21:59:54
URL: http://pumpelumpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0