Jagad av en häst(?)

Datumet: 2008-02-07 Tiden: 09:00:25

Hemma från promenaden nu och ska snart kila iväg till skolan. Dummaste grejen hände när vi var ute och gick. När vi kommer gåendes på vägen så ser vi att en häst har rymt ur sin hage. När den ser oss rusar den emot oss och vi grips av panik! Dessutom var det ju fan mörkt ute! Vi springer upp mot kanten av vägen och den springer tillbaka. Därefter kommer den mot oss igen och vi gömmer oss bakom en buske och den springer förbi. Vi springer "så obemärkt" som möjligt och springer åt det hållet vi först var påväg. Då ser vi en kvinna som uttalar sig om "att det inte är någon fara, hon ska fånga in den". Så vi kommer förbi.
När vi dock gått vår runda så kommer vi tillbaka till samma ställe igen och hästen är fortfarande lös (!!). Jag blir lika panikslagen denna gång men vi lyckas komma förbi. Kvinnan säger denna gång att "hästen är okontrollbar, och bara två år". SÅ varför i allsindar säger man att det inte är någon fara då?!
Iaf så hände inget och vi fortsätter gå när jag plötsligt hör hovslag strax bakom mig. Gissa om min hjärta hamnade i halsgropen?. Jag inser dock att jag misstagit mig och att de hovläten som lät var från en häst från en hage brevid!

Ja detta var min promenad det! haha. Nu ska jag snart kila iväg till skolan. Har redovisning av dödshjälp första lektionen, sen historia, och därefter prov. Sen ska jag ju och möta upp min kära pappa :) Längtar så!

Hoppas ni får en bra dag iaf!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0