Dagens bild + "jag och nicole"

Datumet: 2008-01-16 Tiden: 18:33:14

image89

Min käre vän Nicole är den som får stå för dagens bild :) Vi var och tog en latte idag tillsammans, och kollade lite i affärer när skolan var slut. Var himla mysigt! Tänkte berätta lite om vår relation till varandra, så kika ner :)

Jag och Nicole har varit vänner sen sommaren 02 (om jag har räknat rätt) vilket är otroligt lång tid! I sommar blir det ju en tredjedel av mitt liv :)
Faktum är att vi alltid har kännt till varandra, men aldrig känt tycke för den andre, till en början. Jag tyckte hon var en bitch i sin korta spice girls tröja, och hon tyckte att jag var en nörd i mina runda glasögon. Med andra ord, vi hade inga planer att bli vänner, vi var ju varandras raka motsatts!
Vi träffades genom kompisar , och ibörjan var man väl ändå skeptisk mot den andra, men det visade sig att vi drogs allt mer till varandra och tillslut var vi oskiljaktiga! Vi umgicks som B1 och B2, Piff och Puff, Helan och Halvan, you name it!
Vi levde vilda livet tillsammans, det var hon och jag mot världen! Gjorde det vi kände för och mer eller mindre sket i vad människor tänkte och tyckte. Vi satt ihopp som om någon klistrat fast oss med karlsson klister, trots att vi hade våra tuffa tider. För även vi bråkade ibland, om helt onödiga ting. Men det skönast var att man alltid visste att gällde det nöd så fanns den andra ändå där, i vått och torrt som det heter.
Genom alla mina jobbiga stunder har hon stått som den ståtliga klippa som hon är och bara väntat på att få fånga mig, och det var otroligt skönt. Trots att människor svek så fanns hon liksom kvar.

Som ni förstår är vi vänner även idag, hon och jag :) Vi kanske inte spenderar varenda minut tillsammans som vi gjorde en gång i tiden (det gick knappt en dag utan att vi sågs) men vi behåller ändå det viktigaste vi har och det är ju vänskapen
.
 Älskar dig gumman :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0