Tankar så här mot nattetid.

Datumet: 2008-01-12 Tiden: 00:03:34

"Att erkänna att man misstagit sig är
att visa att man är klokare idag än igår"


Det stämmer faktiskt otroligt bra! Vissa människor har svårt att erkänna när man gjort fel. Men att faktiskt erkänna att man gjort fel visar ju att man ändå ser felet, och det måste ju vara något bra, eller hur? Jag tycker det är otroligt stort när människor ber om ursäkt, då jag själv vet hur otroligt svårt det kan vara.
Jag tror dock att det var värre förr. Jag kunde verkligen inte ha eller göra fel! Det fanns inte. Jag säger inte att jag är glad över att erkänna när jag gör fel idag, men det är iaf enklare.
Det värsta är dock att man ibland inte ser att man gör fel, men tro mig det kan hända alla. Man blir liksom så inlindad i sina egna tankar att tillslut passar ingen annans meningar och tankar in, för de matchar inte med ens egna. Jag tror detta är otroligt lätt hänt, speciellt för att människor har så otroligt mycket stolthet.
Jag däremot tycker att man ska vara stolt över det faktum att man har kurage nog att stå för det man gjort fel, och be om ursäkt för det.
Men hur enkelt är det egentligen, på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0