Det går inte att förbjuda bilder som visar hud.

Datumet: 2008-05-01 Tiden: 13:44:36

Läste detta inlägg, och kommeterade även det, men det väckte en hel del tankar hos mig som jag var tvungen att skriva av mig.

Till er som inte har läst inlägget så handlar det om att det ska vara fel att lägga upp bilder på sin kropp, när man är någon form av förebild, som kan få andra att må dåligt över sig själva. Att människor som har lite hull får komplex på grund av detta. Faktum är att det finns smala tjejer som inte heller tycker om sin kropp och kan se personen i fråga som en förebild.

Anledningen till min reaktion är att jag tycker att ansvaret läggs i helt fel händer. Tycker man om sin kropp och är stolt över den så får man visa upp den om man känner för det. Personen i fråga kan ju fungera som en förebild för alla egentligen - man bör tycka om den man är.
Om människor inte tycker om sitt utseende så kommer de inte tycka bättre om sig själva för att människor slutar lägga upp bilder på sig själv. Problemet ligger mycket djupare än så. Det är stödet, för de med dåligt självförtroende, som saknas.

Det går inte att förbjuda bilder som visar hud. Istället för att lägga tid på sådana funderingar så spendera den tiden på de som inte tycker om sig själv och hjälp dem att hitta ett sett att göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0