Plugg och sen var det lite plugg på det.

Datumet: 2008-05-06 Tiden: 21:38:29

Själva pluggandet är egentligen inget svårt i sig, men när man inte vet vad man ska plugga på - då är det ett problem. Jag verkligen avskyr när en lärare ger en 60 sidor och säger "detta ska ni plugga på inför provet". Och sen är det självklart viktigt att skilja på väsentlig och oväsentlig fakta mitt i sitt pluggande. Varför i helvette får man 60 sidor till provet om läraren anser att knappt hälften av dem är väsentliga?!! Tror de verkligen inte att vi har nog med saker i skolan, och att vi måste få lite mer på köpet?!
Jag förstår verkligen inte tankegången. Och sen få massa instuderingsfrågor som ska vara hur tvistade som helst, bara för att liksom. Det värsta är att vår lärare har själv sagt att han tagit frågorna från internet. När jag frågade vad han menade men en fråga, ja då visste han inte!

Det blir bara jäkligt frustrerande och sitta och läsa massa onödig fakta bara för att. Usch säger jag bara. Imorgon ska jag ta ett snack med min lärare!

Sov så gott iaf och dröm sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0